De praktijk streeft er naar u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kunt u over iets ontevreden zijn. De zorg voldoet niet aan uw wensen of u heeft suggesties voor verbeteringen. Daarom is het belangrijk dat u uw klachten, ideeën maar ook waardering aan ons kenbaar maakt.

Met uw reactie kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Wij hebben een klachtenregeling die tot doel heeft de afhandeling van een klacht zo correct mogelijk te laten verlopen.

Wat te doen als u een klacht heeft:
Indien u een klacht heeft, kunt u deze indienen bij de praktijk door middel van een klachtenformulier. U kunt het klachtenformulier zelf invullen, maar ook melden bij uw ergotherapeut. In het laatste geval, zal uw ergotherapeut het klachtenformulier voor u invullen.

Op het klachtenformulier worden uw klacht en contactgegevens opgenomen. Deze gegevens zijn noodzakelijk om de aanpak en afronding op een correcte wijze aan u terug te communiceren. Wanneer de klacht is afgehandeld, worden de afspraak en oplossing op het klachtenformulier geregistreerd. Afgehandelde klachten worden ten minste één jaar door de praktijk bewaard.

Hoe en bij wie kan een klacht worden ingediend:
De klacht kan zowel schriftelijk, via e-mail, telefonisch als mondeling worden ingediend bij de ergotherapeut. De ergotherapeut registreert de klacht op het klachtenformulier en informeert de melder over de werkwijze.

Indien gewenst of noodzakelijk kan verzocht worden om nadere toelichting door de melder. De ergotherapeut onderzoekt de klachten en stelt een vervolg vast. Vervolgens draagt de ergotherapeut zorg voor terugkoppeling aan de melder en eventuele betrokkenen.

De ergotherapeut registreert naast de klacht of afwijking ook het vervolg. Mocht de melder het niet eens zijn met te nemen maatregelen en komen de ergotherapeut en de melder er samen niet uit, kan deze zich wenden tot Zorgbelang Nederland (www.zorgbelang-nederland.nl) of de Klachtencommissie Paramedici Eerstelijn;


Klachtformulier

Formulier om uw klacht in te dienen